Forum www.autostarogard.fora.pl Strona Główna www.autostarogard.fora.pl
Automobil Klub Starogard
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tuning za normalną kasę
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.autostarogard.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Tuning mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bushido
moderator



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 724
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: we mnie tyle sexu?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:23, 07 Wrz 2009    Temat postu: Tuning za normalną kasę

WYDECH PRZELOTOWY+KOLEKTOR 4-2-1

Dobrym sposobem na lepsze "odpychanie się" naszego samochodu za niewielkie pieniądze jest inwestycja w modyfikacje układu wydechowego.Warto w tym celu usunąć katalizator i zastąpić go zwykłą rurką.Oczywiście na allegro są strumienice które wstawia się na miejsce wyciętego katalizatora ale jest to ściema i tak na prawdę może przynieść spadek a nie wzrost mocy.Można także zainwestować trochę większą kasę w nowy układ wydechowy z rur o większej średnicy na przykład 2,5" ale oczywiście nie każde auto polubi ten zabieg.Na zakończenie naszego wydechu polecam wydechy firmy WM Sport ponieważ są dobre i tanie a do tego bardzo ładnie brzmią na każdych obrotach silnika Smile Po dokonaniu tych modyfikacji nasze auto powinno lepiej się zbierało w niższych partiach obrotów i przybędzie mu trochę mocy a o to nam właśnie chodzi Smile

Koszty (w oparciu o doświadczenie z Hondy):

Kolektor 4-2-1... 400-700zł
Układ wydechowy o średnicy 2,5" z rur aluminiowanych ... od 400zł w górę
Wywalenie kata i zastąpienie go rurką... 20-50zł
Wydech WM Sport... 200-400zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysztof
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starogard Gdański
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:54, 07 Wrz 2009    Temat postu:

jeep ma wydech 4,5 cala to jak wstawię 2,5 cala będzie lepiej się zbierał w niższych partiach Very Happy


sorki za OT ale się nie mogłem powstrzymać,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bushido
moderator



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 724
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: we mnie tyle sexu?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:00, 07 Wrz 2009    Temat postu:

Temat świecił pustką więc wolałem napisać coś z własnego doświadczenia i doświadczenia znajomych niż by dalej miało być pusto bo najtrudniej zacząć od zera a teraz jest już coś.Zaznaczyłem również "oczywiście nie każde auto polubi ten zabieg" więc jak nie trudno się domyślić Twój Jeep się do tego nie kwalifikuje...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysztof
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starogard Gdański
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:25, 07 Wrz 2009    Temat postu:

oj wiem wiem właśnie by postów więcej było w tym dziale to się wypowiedziałem,

chodzi o to że dotyczy to raczej silników o małej pojemności, wydech pewnie już w silnikach 2200 ma pewnie 2,5 cala chociaż pewien nie jestem. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lincoln
kierowca kat B



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Osiek

PostWysłany: Pon 16:35, 07 Wrz 2009    Temat postu:

TAkic wydech musi byc policzony, z uwzglednieniem nie tylko średnicy, ale i masy innych parametrów, domowe sposoby tylko dobierają moc..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konto usuniete
konto usuniete



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:49, 07 Wrz 2009    Temat postu:

No tak. To nie działa w każdym aucie. Co do hondy to taki zabieg ma jak najbardziej sens. Zwiększenie średnicy wydechu o te powiedzmy 0,5", daje bardzo dużo. Seryjne wydechy w hondach są z dupy jednym słowem i dobry wydech, zrobiony w/g utartych schematów daje na starcie 10-20 koni(ponad 10% przyrostu mocy). Co do innych aut, to bardzo często nie ma najmniejszej potrzeby robić wydechu bez wchodzenia w grubsze modyfikacje, gdyż seria jest wystarczająca. Można zmienić co najwyżej tłumiki na przelotowe, żeby wydech troszkę uwolnić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bushido
moderator



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 724
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: we mnie tyle sexu?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:53, 07 Wrz 2009    Temat postu:

No to cieszę się że moja wypowiedź została zaaprobowana i że Wy też coś zaczniecie pisać o tuningu.Jest tu parę osób które nie jeździ seryjnymi autami a nic nie piszą o tym jak można coś ulepszyć, chociaż może dla niektórych to "top secret" Razz Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lincoln
kierowca kat B



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Osiek

PostWysłany: Pon 19:27, 07 Wrz 2009    Temat postu:

Heh w oplu np seryjny dolot i wydech sa na tyle dobrze policzone, że na starcie rpzy załozeniu stożka czy przelotu tracimy pare ps i Nm.
CZesto by coś usprawnic trzeba interowac w pare pkt, sam nowy wałek nie da takich efektów jakie bysmy oczekiwali, potrzeby do tego jest program i odpowienie modyfikacje dolotu i wydechu wąłsnie, co podraża koszta dalej, a przypływ nie jest wcale adekwatny do poniesionych kosztówSad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol
Kierowca rajdowy



Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: STG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:28, 07 Wrz 2009    Temat postu:

Elchupakabra, a jaki Ty masz tłumik przy swoim Civicu ? Bo powiem Ci bardzo podoba mi się jego dźwięk. Zamierzam za jakiś czas zainwestować i kupić jakiś tłumik do swojego sedna 5 gen D16Z6. Myślałem nad czymś ala mugen, ale nie wiem czy to się zmieści tak, abym nie musiał ciąć zderzaka...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bushido
moderator



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 724
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: we mnie tyle sexu?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:34, 07 Wrz 2009    Temat postu:

No widzisz Lincoln w Hondach by coś dobrze działało trzeba to samemu zmienić,bo inżynierowie od wydechów i od kolektorów dolotowych szli na łatwiznę Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konto usuniete
konto usuniete



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:43, 07 Wrz 2009    Temat postu:

Karol1989 napisał:
Elchupakabra, a jaki Ty masz tłumik przy swoim Civicu ? Bo powiem Ci bardzo podoba mi się jego dźwięk. Zamierzam za jakiś czas zainwestować i kupić jakiś tłumik do swojego sedna 5 gen D16Z6. Myślałem nad czymś ala mugen, ale nie wiem czy to się zmieści tak, abym nie musiał ciąć zderzaka...



To nie jest żaden a`la mugen!!! Nazywanie tego mugen`em wymyślili idioci od tjjjjuningu z allegro, bo firma znana to musi się sprzedawać. Jak już to jest replika Apexi N1. Oczywiście firma WM-sport. Tanie gówno, które drze japę tylko Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bushido
moderator



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 724
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: we mnie tyle sexu?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:46, 07 Wrz 2009    Temat postu:

elchupakabra napisał:
... firma WM-sport. Tanie gówno, które drze japę tylko Very Happy


No o to mi chodziło gdy pisałem że ładnie brzmi na każdych obrotach,ale najlepiej brzmi przy 7000 RPM Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol
Kierowca rajdowy



Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: STG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:28, 07 Wrz 2009    Temat postu:

Kiedyś kumpel mi wspominał właśnie o Apexi N1 style Very Happy Jest w H3M. Ale mniejsza o to. Na allegro nie znalazłem ani jednego firmy WM-Sport Apexi N1... Same "WM MUGEN SUPER BASS", a buczącego basowego brzmienia nie chcę Smile Pomocy Very Happy hehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konto usuniete
konto usuniete



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:51, 08 Wrz 2009    Temat postu:

Jak lubisz darcie japy to bierz taki: [link widoczny dla zalogowanych]

Zderzaka ciąć nie trzeba


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol
Kierowca rajdowy



Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: STG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:29, 08 Wrz 2009    Temat postu:

Wielkie dzięki za pomoc w tej sprawie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.autostarogard.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Tuning mechaniczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin